Мета педагогічної ради: змоделювати образ життєдіяльності школи, уявити, який вигляд спільної
діяльності міг би, з одного боку, стати престижним і значущим для більшості
членів шкільного співтовариства, а з іншого - реально відповідати умовам даної
школи, можливостям збагачення життєдіяльності даного шкільного колективу.
Ми
глибоко віримо, що не можна забувати про характер і принципи побудови відносин
між учасниками освітнього процесу, не можна скидати з рахунків все те, що
створює "дух" школи, її атмосферу, наповнює життєдіяльність колективу
емоційним змістом. Звідси назва - "Шкільний
будинок: традиції, пошуки, знахідки".
При
підготовці до педради серед учнів школи було проведено анкетування з
використанням методики незакінченої фрази. Було запропоновано закінчити наступні п'ять фраз: "Гарна школа - це ..."; "Мені
завжди буває легко і радісно, якщо ..."; "У нашій школі завжди ..."; "Найбільше
в школі мене радує ..."; "Найбільше
в школі мене засмучує ...".
За
отриманими результатами визначили змістовний фундамент шкільного будинку. Цей зміст було визначено в якості "сировинного
матеріалу" для подальшого концептуального моделювання.
Весь
учительський колектив у день проведення педради необхідно розподілити на чотири
групи. Методи розбивки можуть застосовуватися різні.
Варіанти:
- за номерами (1, 2, 3, 4,);
- з методичних об'єднань;
- по педагогічному стажу;
- за профілем (поглиблене вивчення, звичайні класи, класи педагогічної підтримки);
- по щаблях навчання (початкова, середня, старша);
Розподілити колектив на групи можна і заздалегідь. Для цього приблизно за
тиждень до проведення педради вивішується тематика питань для обговорення. Кожен може
записати себе в ту групу, тематика якої здається йому найбільш привабливою.
Для ефективної роботи на педраді необхідно розподіл ролей та функціональних
обов'язків усередині групи:
- спікер (представляє роботу групи на презентації);
- зберігач часу (стежить за дотриманням регламенту);
- спостерігач (не допускає конфліктів при обговоренні теми);
- стенографіст (записує всі ідеї).
Кожній групі даються чіткі
вказівки по темі, визначається час для обговорення. Результати
роботи груп оформляються на аркушах ватману, причому оформлення має бути
лаконічним, барвистим, яскравим. Потім спікери груп
представляють свої моделі. Теми для
обговорення можуть бути різними, наприклад:
- "Права та обов'язки дітей в шкільному Домі";
- "Права та обов'язки дорослих жителів шкільного Дому";
- "Форми роботи з батьками, які дають змогу залучити їх до вирішення проблем шкільного Дому";
- "Шкільні традиції: якими їм бути в шкільному Домі?";
- інші, за вибором учасників.
Проект рішення педагогічної
ради, як правило, повинен складатися з наступних частин:
Констатуюча
частина:
- узагальнення позитивного досвіду;
- чітко сформульовані в ході обговорення проблеми.
Розпорядча частина:
- пропоновані шляхи вирішення виявлених проблем;
- приблизний план реалізації рішень, із зазначенням термінів і відповідальних.
Приблизні варіанти проектів
рішення педагогічної ради
1-а частина 1-й варіант
Вважаємо, що в школі склалися необхідні передумови для створення єдиного
освітнього простору: класні керівники усвідомлюють свої права і обов'язки, добре
уявляють собі права і обов'язки школяра, бачать шляхи залучення батьків та
громадськості до навчально-виховного процесу, сформувалися певні традиції. Однак ...
2-й варіант Вважаємо, що в школі створено умови для:
- всебічного розвитку особистості дитини;
- професійного росту членів педагогічного колективу.
Визначено права і обов'язки учнів і вчителів, намічені шляхи взаємодії
школи з батьками і громадськими організаціями. Дотримуються традиції школи. Однак ...
2-а частина Для активізації роботи по створенню єдиного загальношкільного
простору необхідні:
- створення загальношкільної дитячої організації;
- залучення батьків до позаурочної діяльності;
- розробка програми за напрямами діяльності учасника освітнього простору;
- активізація роботи з правової освіти учнів та їх батьків;
- інші пропозиції.
Аналіз роботи, розглянутий на педагогічній раді, дозволяє виробити
практичну основу для подальшого розвитку виховної системи школи. Його
результати можна використовувати при розробці плану виховної роботи на майбутній
навчальний рік.
Запропонована технологія підготовки та проведення педагогічної ради, як
показав досвід, допомагає максимально відійти від стандартних доповідей, дає
можливість вирішувати ключові питання підвищення ефективності діяльності
педагогічного колективу з участю кожного, хто безпосередньо зацікавлений у
поліпшенні загальних принципів і практичної виховної діяльності школи.
Немає коментарів:
Дописати коментар